Beszámoló az
I. Tisza Rallye-ról (Szendrő, 2002. május 04-05.) |
- Hegedűs Csaba :::
Esztergomi Autósport Egyesület
Trabant 601 ERS Gr. A1 |
Hihetetlen
nagy csata és a várva várt győzelem.
Elérkezett
ez a pillanat is
Olyan versenyen vettünk részt, ami minden szempontból kiválónak mondható.
Nagyon színvonalas, technikás pályákon autózhattunk, lelkes közönség előtt. Óriási élmény volt! Ilyen lelkes közönséggel már nagyon rég találkoztam,
és akkor is Borsodban volt a verseny - talán nem véletlen, hogy pont ezen
a vidéken van ekkora tábora a Rallye Sportnak. Teljesen más érzés ilyen
biztatás közepette autózni. Nagyon köszönjük mindenkinek a biztatás!
Hogy
láttuk mi ezt belülről?
Szombat reggel érkeztünk Szendrőbe. A szokásos átvételek után (adminisztratív,
technikai) elindultunk pálya bejárásra. Ezen a vidéken szinte lehetetlen
áthaladni anélkül, hogy az ember ne találkozzon
olyan útszakasszal, ahol még nem rendeztek volna gyorsaságit. Mindenhol
lassító nyomok, "Hajrá xy!" feliratok, rajt, cél vonalak.
Ezért nagyon reménykedtünk abban, hogy igazi rally pályákon fogunk autózni.
Nem is csalódtunk. Tehát a pályákkal maximálisan
elégedettek voltunk. Minden adott volt egy nagyon
jó versenyhez. Ragyogó idő, kiváló pályák, lelkes
szurkolók és nem utolsó sorban rengeteg versenyző.
Kategóriánkban például 13-an álltunk rajthoz és nagy küzdelemre volt kilátás.
Nem is maradt el a küzdelem. Szinte minden gyorsasági után változott az
első három sorrendje. Szerencsére ebben a hármasban Öcsiék és Szebiék
mellett mi is ott voltunk. Iszonyatosan nagy csata volt, aminek a végén
egy kis szerencsével mi kerültünk ki győztesen.
Nézzük
egy kicsit részletesebben. Első gyors: Szuhogy - Felsőtelekes
Általában nem szoktunk jól kezdeni. Most is így volt. Meglehetősen bátortalanul
autóztunk, abszolút semmi kockázatott nem vállaltunk. Így negyedik idővel
értünk célba, 3 mp hátránnyal Szebiékhez képest, Öcsiéktől pedig 2 mp-et
kaptunk. Második gyors: Szendrő - Abod
Ezen a gyorsasági szakaszon edzésen csak utcai autóval mentünk, így a
féktávok nem voltak begyakorolva. A lassítók előtt túlságosan hamar kezdtem
el fékezni, és mivel volt belőlük jó néhány, összeszedtünk némi idő többletet.
Pontosan 7 mp hátrányt Öcsiékkel szemben, Szebiéknek viszont 4 mp-et adtunk.
Így az aktuális sorrend Öcsi vezetett 9 mp-el, Mi feljöttünk a második
helyre 1 mp-el Szebiék előtt. Harmadik gyors: Abod - Ládbesenyő
Sajnálatos esemény történt. A 47-es rajtszámmal induló versenyzőpáros
bukása miatt, a rendezőség etappá nyilvánította ezt a szakaszt. Negyedik
gyors: Szuhogy - Felsőtelekes
Megpróbáltuk felpörgetni a tempót. Végre sikerült ténylegesen is felébredni.
A célban éreztem, hogy jobb időt kellett hogy elérjünk, mint az előző
körben. A stopban kiderült, hogy tényleg gyorsultunk és 5 mp-el jobb időt
autóztunk magunkhoz képest. Ezzel az időeredménnyel ismét másodikként
értünk célba, 2 mp-re Szebiéktől, akik megnyerték ezt a szakaszt és 6
mp előnnyel Öcsiékhez képest. Összesítésben viszont visszacsúsztunk a
harmadik helyre. Öcsi maradt az első helyen 3mp-re tőlünk, Szebiék az
egy mp hátrányukból egy mp előnyre tettek szert velünk szemben. Ötödik gyors: Szendrő - Abod
Tudtam, hogy az előző körben a féktávok miatt meglehetősen sok időt bent
hagytunk, ezért próbáltam rövidebb féktávokat venni. Az eredmény az lett,
hogy 7 mp-el gyorsabban teljesítettük önmagunkhoz képest a szakaszt. Szebiék
voltak itt is a leggyorsabbak 2 mp-el végeztek előttünk, majd minket Öcsiék
követtek 1 mp-el. Az összesített sorrendben most Szebiék vezettek Öcsiék
előtt 1 mp-el, előttünk pedig 3 mp-el. Hatodik gyors: Abod - Ládbesenyő
Sikerült végre elsőként célba érni. Semmi hibát nem követtünk el. Elég
jól sikerültek a féktávok és a kanyarsebesség is jónak bizonyult. Valamelyest
faragtunk a hátrányunkból, de nem túlságosan sokat, hiszen a többiek sem
sétakocsikáztak. Szebiéket 1 mp-el vertük, Öcsiéket pedig 3-al. Összesítésben
visszakerültünk a második helyre. Szebiék vezettek 2 mp-el, Öcsiék pedig
1 mp-el voltak mögöttünk. Hetedik gyors: Szuhogy - Felsőtelekes
A kedvenc szakaszom. Újabb egy mp-el gyorsultunk magunkhoz képest, viszont
Szebiék sem tétlenkedtek és 2 mp-et megint, adtak nekünk. Öcsiék viszont
valamiért nem tudtak javítani, és így újabb hátrányt szedtek össze. Pontosan
8 mp-el voltunk gyorsabbak náluk. Az összesített állás. Szebiék növelték
előnyüket 4 mp-re, Öcsiék viszont hátrányukat növelték 9 mp-re. Nyolcadik gyors: Szendrő - Abod
Hatalmas nyomás volt rajtunk, mivel annyira kicsi volt a hátrány és az
előny is, hogy egy hibával elúszhat a második hely, de még a dobogós hely
is talán. Viszont ha nagyon jól teljesítünk akár az első hely is meglehet.
Szóval az adneralin szintem az egekben volt. Ezzel
gondolom mind a hárman így voltunk. Öcsiéknek sikerült a leggyorsabban
teljesíteni ezt a távol, 1 mp-el hamarabb értek célba mint mi, Szebiék
viszont az utolsó kanyarban hibáztak és ez a hiba súlyos másodpercekbe
került. Egészen pontosan 14 mp-el mentek rosszabb időt mint mi. Ezzel
összetettben átvettük a vezetést. 8 mp előnyünk volt Öcsiékhez képest,
Szebiékhez képest pedig 10. Ezt az előnyt viszont meg is kell tartani,
illetve valamennyit legalább belőle. Kilencedik gyors: Abod - Ládbesenyő
A két szakasz között csak 1 km-es etap volt. Az időellenőrző előtt megbeszéltük
a történteket és visszaülve az autóba csak azon járt az eszem, hogy ne
hibázzunk sehol. Az időellenőrzőbe begurulva a rendezőség közölte, hogy
ez a szakaszt ismét etapként kell teljesítsük. Megkönnyebbültem! Mivel
ez azt jelentette, hogy megnyertük a versenyt.
Így
alakult hogy az utolsó pillanatban, óriási küzdelemben felállhattunk a
dobogó tetejére.
Ez a verseny bizonyosan az eddigi legkevesebb versenyem, hiszen igazi
küzdelemben sikerült nyernünk és elhozni az ezért járó 9 pontot.
Biztos vagyok benne, hogy legközelebb is hasonló nagy küzdelem várható.
Remélem akkor is sikerül majd tartani a tempót a többiekkel. Gratulálok Szebinek és Öcsinek! Köszi ezért a felejthetetlen versenyért.
Köszönet még a szerviznek: Barninak, Hofinak - remélem legközelebb
is unatkozni fogtok :-)- valamint segitőinknek, támogatóinknak!
Foto:
DuEn, Bal3,
Iwi
www.rallyalbum.hu
Kategóriánk
eredményei, gyorsaságiként:
I.Tisza-Rallye Szendrő, 2002. május 04-05.
Versenyzö
|
Kategória |
Kör
|
Gyors1
|
Gyors2
|
Gyors3
|
Gyors.idö
|
Navigátor
|
Tipus |
|
|
|
|
Hiba
idö
|
Egyesület |
|
|
|
|
|
Össz.
idö
|
|
|
|
|
|
|
|
LŐKÖS ATTILA |
A1 |
1.
|
2:47
|
5:43
|
5:43
|
36:41
|
HEGEDŰS
CSABA |
TRABANT
601 |
2.
|
2:42
|
5:36
|
4:55
|
0:00
|
ESZTERGOMI
ASE |
ERS |
3.
|
2:41
|
5:34
|
1:00
|
36:41
|
|
|
|
|
|
|
|
GÁL
JÓZSEF |
A1 |
1.
|
2:45
|
5:36
|
5:43
|
36:49
|
VINCZE
ISTVÁN |
TRABANT
601 |
2.
|
2:48
|
5:37
|
4:58
|
0:00
|
ALFA
LBT ASE |
|
3.
|
2:49
|
5:33
|
1:00
|
36:49
|
|
|
|
|
|
|
|
SZEBENSZKI
CSABA |
A1 |
1.
|
2:44
|
5:47
|
5:43
|
36:51
|
SZEBENSZKI
ZSOLT |
TRABANT
601 |
2.
|
2:40
|
5:34
|
4:56
|
0:00
|
VÁCI
AUTÓ SE |
|
3.
|
2:39
|
5:48
|
1:00
|
36:51
|
|
|
|
|
|
|
|
STRIDER
ZOLTÁN |
A1 |
1.
|
2:50
|
5:48
|
5:43
|
37:37
|
HANGÁCSI
ISTVÁN |
TRABANT
601 |
2.
|
2:46
|
5:48
|
5:09
|
0:00
|
FLYING-CAR
MS |
|
3.
|
2:45
|
5:48
|
1:00
|
37:37
|
|
|
|
|
|
|
|
ANTAL
ZSOLT |
A1 |
1.
|
2:53
|
5:54
|
5:43
|
38:09
|
BARCZI
ZSOLT |
TRABANT
601 |
2.
|
2:53
|
5:51
|
5:15
|
0:00
|
SZENDRÖ
VÁROSI SE |
|
3.
|
2:51
|
5:49
|
1:00
|
38:09
|
|
|
|
|
|
|
|
FENYVESI
CSABA |
A1 |
1.
|
3:05
|
6:03
|
5:43
|
39:08
|
FENYVESI
PÉTER |
TRABANT
601 |
2.
|
3:01
|
5:59
|
5:21
|
0:00
|
EL-TON
VARÁZS GARÁZS SE |
|
3.
|
2:57
|
5:59
|
1:00
|
39:08
|
|
|
|
|
|
|
|
KANYó
PéTER |
A1 |
1.
|
3:08
|
6:09
|
5:43
|
39:26
|
IPOLYI
LáSZLó |
TRABANT
601 |
2.
|
3:00
|
6:04
|
5:20
|
0:00
|
ESZTERGOMI
ASE |
|
3.
|
2:58
|
6:04
|
1:00
|
39:26
|
|
|
|
|
|
|
|
KISS
TIBOR |
A1 |
1.
|
3:19
|
6:11
|
5:43
|
40:06
|
FORRó
TAMáS |
TRABANT
601 |
2.
|
3:03
|
6:06
|
5:30
|
0:00
|
ESZTERGOMI
ASE |
|
3.
|
3:07
|
6:07
|
1:00
|
40:06
|
|
|
|
|
|
|
|
PÁLOS
NORBERT |
A1 |
1.
|
3:20
|
6:40
|
5:43
|
41:42
|
PINTÉR
IMRE |
TRABANT
601 |
2.
|
3:12
|
6:26
|
5:44
|
0:00
|
ALFA
LBT ASE |
|
3.
|
3:09
|
6:28
|
1:00
|
41:42
|
|
|
|
|
|
|
|
TÓTH
ZSOLT |
A1 |
1.
|
3:01
|
6:16
|
5:43
|
42:24
|
NAGY
PÁL |
TRABANT
601 |
2.
|
4:40
|
6:22
|
5:30
|
0:00
|
TISZAÚJVÁROSI
ASE |
|
3.
|
3:31
|
6:21
|
1:00
|
42:24
|
|
|
|
|
|
|
|
FORINTOS
NORBERT |
A1 |
1.
|
4:05
|
6:40
|
5:43
|
42:39
|
NYERS
LÁSZLÓ |
TRABANT
601 |
2.
|
3:20
|
6:32
|
5:49
|
1:00
|
ESZTERGOMI
ASE |
|
3.
|
3:05
|
6:25
|
1:00
|
43:39
|
|
|
|
|
|
|
|
HORVáTH
RICHáRD |
A1 |
1.
|
2:46
|
5:58
|
5:43
|
|
SZíJáRTó
GáBOR |
TRABANT
601 |
|
|
|
|
|
AL
BUNDY RT |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VÁRFALVI
GÁBOR |
A1 |
1.
|
3:11
|
7:05
|
5:43
|
|
VARHOLY
ZOLTÁN |
TRABANT
601 |
|
|
|
|
|
SZENDRÖ
VÁROSI SE |
|
|
|
|
|
|
Támogatóink:
|
|
|