Beszámoló a Mikulás
Rallye-ról (Veszprém, 2002. december 07-08.) |
- Hegedűs Csaba
Trabant 601 ERS Gr. A4 |
Év
végi utolsó megmérettetés.
A
Wald4tel Rallye után csapatunk ismét a megszokott felállásban vágott neki
a Mikulás Rallye-nak, visszakerültem a bal 1-be és Hege is elfoglalhatta
újra a navigátori ülést.
Tehát a versenyautóban a megszokott rend visszaállt, legalább is számomra
megszokott, mert ahogy észrevettem jó pár ismerősnek, barátnak, szurkolónak
furcsa volt az új designes.
Mármint az, hogy nem sárga-kék színekben jelentünk meg. Először nem is
nagyon értették, hogy mi is történt. Csak lapozgatták a Vmax-ban megjelenő
beszámolót, nézegették az autót, és végül megkérdezték, hogy akkor most
mi a helyzet.
Nos akkor leírom, mi a helyzet...
Kezdjük a kezdetektől. 1998-ban kezdtünk el versenyezni Rally-Túrában
egy A csoportos Trabival, amit abban az évben vettünk. Ettől az autótól
2001 év végén megváltunk, és belekezdtünk egy új autó építésébe. 2002-es
évi első RTE futamon Kanyó Petiék indultak sárga-kék színekben, mivel
ők vették meg a 98-tól 2001-ig használt autómat,
és idő hiányában nem volt idejük az új, saját design kialakítására.
A második futamra elkészült az új autónk, a sárga-kék dekorációtól viszont
nem akartunk megválni. Tehát a 2002-es RTE bajnokságban új autóval, de
a régi megszokott színekben indultunk.
A bajnokság végeztével lehetőségünk nyílt arra, hogy elinduljunk Ausztriában
a Waldviertel Rallye-n. Ezen a versenyen viszont sok változás történt
csapatunkban, de csak ezen verseny erejéig. A volánhoz Hámor Iván barátom
ült, Én beültem a navigátori ülésbe.
Az autó új ruhába öltözött, kiszolgálandó támogatóinkat, akik lehetővé
tették, hogy elindulhassunk ezen a versenyen.
El is érkeztünk a 2002-es Mikulás Rallye-hoz.
Úgy gondoltuk, hogy támogatóink megérdemlik, hogy itthon is bemutassuk
őket, így marad a Wald4tel Rally-ra kialakított design, valamint azok
a támogatók is felkerültek, akik lehetővé tették, hogy az RTE bajnokságban
rész vehessünk. Itt szeretném megköszönni a segítséget, a támogatást, mindenkinek aki
bármilyen formában hozzájárult ahhoz, hogy ebben az évben is jó pár versenyen
rajthoz tudjunk állni.
Itt tartunk most, és hogy mit hoz a jövő...? Majd kiderül.
Milyen
is volt belülről a Mikulás Rallye.
Szombaton az átvételek után, pályabejárásra mentünk, ahol finoman fogalmazva
elkeseredtünk. A pályák inkább off-road pályának nézet ki, mint rallye
pályának. Esti park-ferme beálláskor azt az infót hallottuk, hogy holnapra
rendbe teszik a pályákat. Nem sok reményt fűztem hozzá, hogy ténylegesen
is javulni fog a pálya minősége.
Szerencsére tévedtem! Tényleg hatalmas változás történt a pályákon, most
már egy-két rövid szakasz kivételével, igazi versenypályán autózhattunk.
Csak, hogy ne legyen minden tökéletes Ez az óriási minőségi javulás azt
eredményezte, hogy a szombaton feldiktált itinert nem tudtuk tökéletesen
használni, mivel azt az akkori viszonyokra írtuk. A rajt után már az első
kanyarokban kiderült, hogy sokkal tempósabban lehet autózni, mint ahogy
arra számítottunk.
Első
gyors: Kislőtér Általában nem szoktunk
erősen kezdeni.
A minőség javulásnak nagyon örültünk,
és próbáltunk úgy
autózni, hogy lehetőleg mindenki jól érezze magát.
Gyors végén úgy éreztem, ez sikerült. Mi legalább is jól éreztük magunkat
az autóban. Szerintem volt jó pár kanyar, bukkanó, ahol sikerült látványosan
autózni.
A stopban egy pillantást vettünk az eredménytáblára. 3 mp hátránnyal második
időt értünk el kategóriánkban. Legalább is mi ezt könyveltük el magunknak.
Csak később a célban derült ki, hogy a 3 mp nem hátrány, hanem előny volt,
ugyanis elnéztem a vetélytársak idejét.
Második
gyors: Királyszentistván
Ismét próbáltunk látványosan autózni. Nem sikerült maradéktalanul. A széles
aszfalt végén a J4 nem sikerült valami jól, "viszont lassú volt :-)".
Utána azonban a csiki-csuki (B4-J4-B4-J4) elég munkás volt. Kis szerencsével
ugyan, de kiadta. Tehát jókedvünk határtalan volt.
A stopban ismét hátrányt könyveltünk el, méghozzá 5 mp-t. Ez már tényleges
hátrány volt. Így összesítettben is hátrányba kerültünk 2 mp-el, sőt a
mi adataink szerint 8 mp-el, ami azért a Trabi kategóriában elég sok szokott
lenni, figyelembe véve az idei szoros küzdelmeket.
Harmadik
gyors: Kislőtér
A lecke fel volt adva. Igaz, hogy a verseny előtt csak egy jóízű autózás
volt a cél, de hát mégis csak versenyen vagyunk és elsőként befutni a
célba mindig nagy élmény.
A feladat nem kevesebb, mint ledolgozni a hátrányt és esetleg egy kis
előnyt szerezni.
Mindet feltettünk egy lapra, azaz egy körre. Úgy gondoltuk itt az idő.
Nyomtuk, ahogy csak bírtuk. Utolértünk két műszaki hibás autót, egyik
autó sem tartott fel bennünket, időben észrevettek és sportszerűen elengedtek.
Köszi fiúk!
A gyors végére az előttünk rajtoló autót is utolértük, igaz ők nem vettek
észre minket időben, de szerencsére már olyan közel volt a cél, hogy nem
vesztettünk időt emiatt.
Nagy élmény volt a másik lökhárítóján autózni, csak abban reménykedtem,
mivel nagyon látványosan autózott a srác, hogy ne forduljon keresztbe
előttem, mert akkor nem biztos, hogy ki tudom kerülni. Szép volt Feri!
:-)
Stopban éreztem, hogy rendesen kiautóztam magam, és hogy nem lehet ez
rossz idő.
Nem is lett az! Büszke is vagyok az elért eredményre, hiszen 25 mp-el
voltam gyorsabb az előző köri időnkhöz képes. És ami még ennél is nagyobb
eredmény, hogy kategóriánkban másodikként beérkező párosokat - ketten
is azonos időt mentek - 40 mp-vel vertük. Ezáltal előnyünk több mint fél
percre nőt és már csak egy rövid gyors volt hátra.
Mondanom se kell, madarat lehetet volna velem fogatni.
Negyedik
gyors: Királyszentistván
A verseny egészében az egyetlen negatívum.
Etapként teljesítettük a szakaszt. Azzal az egyszerű kifogással, hogy
besötétedett és nem tudják leolvasni a rajtszámunkat. Mindez azért esett
nagyon rosszul, mert a Stopban amikor meg mertük kérdezni miért volt etap,
egy "kedves" hölgy felháborodva közölte: "Hogy-hogy miért? Hát nem tudjuk
leolvasni a rajtszámotokat!" - mintha mi lettünk volna a hibásak, hogy
besötétedett. Természetesen megértettem indoklását, hiszen ilyenkor télen
nagyon furcsa, hogy már 16:00-kor elkezd sötétedni, és persze éjszakai
gyorsot sem rendeztek még a Rallye-ban soha. Na erről ennyit.
Irány
a cél. Több mint fél perces előnnyel megszereztük az A4 kategória
első helyezettjének járó Mikulás Kupát.
Igazi
jó versenyen vettünk részt és nem is kívánhatnánk ennél jobb befejezést.
Így lett teljes az év.
Köszönjük
a támogatás, biztatást, szponzorainknak, barátainknak, családunknak, valamit
nem utolsó sorban a szervizcsapatunknak, akik nélkül nem érhettük volna
el ezt az eredményt.
Itt kell megemlítsem, hogy egész évben mellettünk álló segítőink - Hofi
és Barni - egyéb elfoglaltságai miatt nem tudtak elkísérni minket
erre a futamra, de szerencsére egyesületbeli kategóriatársaink - Forintos
Norbi és Ipolyi László - segítségünkre siettek, és tökéletes munkát
végeztek. Köszi fiúk!
Folytatás
jövőre!
Lőkös
Attila www.rallyalbum.hu
Támogatóink:
Maxi
Full Color Bt.
|
|
|