Beszámoló az I. PETRO CANADA - PILIS RALLYE-ról: |
- Szolnoki Krisztián :::
Esztergomi Autósport Egyesület
Trabant 601 Gr. A4 |
Először is szeretnék gratulálni a szervezőknek,
rendezőknek és mindenkinek, aki részt vett az ez évi első Rallye
Túra verseny lebonyolításában. Mindent összevetve nagyon jó verseny volt.
Köszönetet kell, hogy mondjak Hámor
Iván barátomnak, aki rendelkezésemre bocsátotta a versenyre a saját
versenyautóját és ennek köszönhetően rajthoz tudtunk állni. A kölcsön-versenyautóba
a saját motorom került.
Erre azért volt szükség, mert a mi tavalyi autónk kasztnija az év eleji felkészítésen
most esik át és még nincs versenykész állapotban. Viszont pont ezt a versenyt
nem szívesen hagytam volna ki, még így utólag sem, hogy nem sikerült valami
fényesen számunkra, mert nekünk ez hazai pályának számít.
Mi történt velünk a versenyen: 1. gyors: Pilisjászfalu - Tinnye: a rajtot követő második lassítót
sikerült lebontani, melynek következtében némi időhátrányba kerültünk.
Szervizpark: mivel a motor teljesítménye nem volt az igazi, a szerelőink megpróbálták
jobb belátásra bírni az autót. 2.
gyors: Máriahalom - Szomor: a szerviznek sikerült egy kicsit nagyobb teljesítményt
kicsikarni az autóból, de a hosszú emelkedőkön ez a teljesítmény kevésnek
bizonyult. A gyorsasági vége felé újabb problémával kerültünk szembe, a gyújtásról
leszakadt egy kábel, melynek következtében egy hengerrel kellet tovább mennünk,
amely azonban amúgy sem muzsikált valami szépen, azaz kellet volna, csakhogy
a szakasz vége egy elég meredek domb tetején volt, ahol az autó magától nem
bírt felmenni. Kiszálltunk és 20-30 m autótolás után elhagytuk az időmérő
állomást, és akkor jött még a neheze, a beíró állomás kb. 100 m-re volt még.
Ez a 100 m volt a verseny legnehezebb szakasza számunkra.
Ismét szerelés. A gyújtás cseréje után, valamint az a bizonyos henger javítása
után, a versenyt tovább tudtuk folytatni, sőt a motor teljesítmény még egy
kicsivel jobb lett. 3. gyors: Pilisjászfalu - Tinnye: tulajdonképpen semmi különös nem
történt, a lassítókat most sikerrel abszolváltuk.
Szervizpark: a tankoláson kívül gyakorlatilag más feladatunk nem is volt,
és a későbbiekben is csak ezzel kellet foglalkozzunk. 4. gyors: Máriahalom - Szomor: hasonlóan az előző gyorshoz itt sem
történt semmi malőr, igaz nem is voltunk nagyon bevállalósak. 5.
gyors: Pilisjászfalu - Tinnye: a beíró állomás elhagyásakor az egyik henger
megint leállt, mivel szerelni itt nem lehet, egy hengerrel rajtoltunk el.
A rajt után egyes üveghangig, majd kettes és szerencsére beindult a másik
henger is. Ennek örömére elkezdtük tolni neki, nem mintha addig nem küzdöttünk
volna, és sikerült is az előző körnél 2 mp-el jobb időt menni. 6. gyors: Máriahalom - Szomor: ez már jól sikerült. 8 mp-el jobb, mint
a 4. gyorson.
Mindent összevetve nagyon jó verseny volt,
a pályák kárpótoltak mindenért, valamint az a feeling amit szerintem minden
versenyző érez a versenyen amikor beáll a rajthoz és elkezdenek visszaszámolni.
Vagy amikor a nézők biztatják a versenyzőket, akkor nem foglalkozik az időhátránnyal.
Végül is célba értünk, kategória 7. helyen. Igaz pontot nem szereztünk, de
egy technikai sportnál ilyen problémákkal számolni kell.
A motor javítható, feltámasztjuk benne a meghalt
lóerőket, és újra ott leszünk a rajtvonalnál, már a saját autónkkal.
Lőkös
Attila (Atyó) www.rallyalbum.hu
Támogatóink:
Royal
Söröző
|
|
|