Beszámoló a BravoTel
Ózd Rallye-ról: (Ózd, 2003. május 31.- június 01.) : |
- Hegedűs Csaba :::
Esztergomi Autósport Egyesület
Trabant 601 ERS Gr. A1 |
Hosszú szünet után végre ismét versenyautóban
ülhettünk.
Az
idénynyitó Pilis Rallye és a Rakparty Szlalomparti után 2 futamot kihagyni
kényszerültünk, így igazán jó volt újra belülről figyelni az eseményeket.
Ez idő alatt sajnos fejlesztésre nem került sor, pedig a mezőnyt és a
kategóriánkat elnézve szükség lett volna rá. Na de ne legyünk telhetetlenek
Az egyetlen változtatás az első laprugó cseréjét jelentette, mely jó döntésnek
bizonyult, mivel a stabilitás terén sokat javult az autónk. Ezt a tényt
edzésen örömmel vettük és nagy kedvel róttuk a köröket a pályabejárás
alkalmával. Minden tökéletesnek tűnt. A motor erővel elégedett voltam,
a váltó is hibátlan volt és a futómű is immár kiválónak mondható.
Pályabejárás
után egy kis pihenés, majd elindultunk a prológra. Remélem a nézőknek
nagyobb élmény volt, mint nekünk. Nem igazán élveztük a dolgot, főleg,
hogy a rajtvárakozóban rendesen meg volt kavarva a dolog és a hosszú várakozás
után 44 másodpercet autóztunk, egy nem túl élvezetes pályán.
A vasárnapi rajtot viszont már nagyon vártuk, hiszen 3 hónapja
nem ültünk versenyautóban.
Elsődleges célunk az volt, hogy egy jót autózzunk, de mivel az autóval
minden rendben volt, ezért bizakodtam, hogy talán egy jó helyezésre is
esélyünk lehet. Sajnos ez elmaradt.
Nézzük sorjában: 1. gyors: Ózd-Borsodbóta
A 2 évvel ezelőtti versenyen ezen a gyorson törtük totálkárosra a versenyautónkat
egy lassítóban, igaz akkor teherautó gumikból formált lassítók voltak
kirakva. Valószínűleg ez volt az egyik oka, hogy a lassítóknál hosszú
féktávot vettünk, meg persze az is, hogy a lassítókkal
mindig is hadilábon álltam, nem is tudom, hogy volt-e valaha tökéletesnek
mondható lassító teljesítésem. Ezt még gyakorolni kell!
A lassítóktól eltekintve a kanyarokkal már nem volt problémánk, bár a
pályabejáráshoz képest egyik-másik kanyar sokkal porosabb, csúszósabb
volt.
A beíróba sajnálattal tapasztaltuk, hogy a kategória eleje olyan tempót
diktál, amit ezen a hétvégén nem tudtunk tartani.
2.
gyors: Sáta-Ózd
A rádiókapcsolat hibája miatt etappá nyilvánította a rendezőség.
Szervizpark: A rövid versenytáv és a nagy számú nevező
miatt, rengeteg időt hagytak a rendezők a szervizelésre, ami jelen esetben
eseménytelenül, mondhatni unalmasan telt.
3.
gyors: Ózd-Borsodbóta
A lehetőségeinkhez mérten megpróbáltunk gyorsulni, ami önmagunkhoz képest
sikerült is mivel 5 mp-vel javítottunk az előző köri időnkhöz képest.
4. gyors:
Sáta-Ózd A rádiókapcsolatot kijavították, így élesben
teljesíthette a mezőny ezt a gyorsaságit.
Nekem a vasúti átjáró utáni szerpentines rész tetszet a legjobban, tempós
és lassúbb kanyarok követték egymást. A gyors vége nagyon tempós, sokszor utaztunk
végsebességen. Itt
sem sikerült tartani a lépést a kategória elejével, inkább a középmezőny
elejével álltunk csatában, ami szintén nem mondható rossznak, hiszen kategóriánkban
20 páros állt rajthoz és az 5-6. helyekért csatázhattunk.
Szerviz: Valamivel változatosabban telt mint az előző.
Hengerfejtömítés csere, majd a karburátoron állítottunk egy keveset.
5. gyors: Ózd-Borsodbóta
A szervizparkban végzet munkák úgy tűnt hasznosnak bizonyultak, mivel
újabb 5 mp-vel gyorsultunk. Nagyon élveztük ezt a szakasz, csak azt sajnáltuk
nagyon, hogy már vége is. Szívesen mentem volna még pár kört rajta.
6. gyors: Sáta-Ózd
Csak hogy ne legyen annyira egyértelmű a vége, az időjárás megviccelt
minket.
A rajtban állva hatalmas zápor tört ki. A pályán hatalmas víztócsák.
Az utcai gumik, gondoltam most némi előnyt jelenthetnek. Ismét tévedtem.
:-)
Visszaszámolás és rajt, már második fokozatba kapcsoltam de még mindig
egy helyben álltunk. A szerpentinhez érve jött az újabb próbatétel. A
hajtűkanyarokba csak úgy tudtunk befordulni, ha meghúztam a kéziféket.
Valahogy megoldottuk A gyors második tempósabb felén újabb kalandunk volt. Egy
hosszú egyenes után B3 majd J3 lefelé. A bal 3-as kanyar féktávján az
autó megúszott. Sem gázra, sem fékre nem reagált. Nagy nehezen sikerült
elfordítani keresztbe az autót, igaz hamarabb, mint ahogy a kanyar elkezdődött
volna. A belső íven ráadásul az eleje letapadt a padkán, így megforogtunk.
Szerencsére nem estünk le az útról, de jó néhány másodpercünkbe került
a mutatvány. Így gyakorlatilag néhány helyezéssel hátrébb csúsztunk, és
végül a kategória 9. helyén fejeztük be a versenyt.
Mindent összevetve, Kiválóan éreztük magunkat a hétvégén!
www.rallyalbum.hu
Támogatóink:
|