Beszámoló a EUROCAR-98
Mátra Rallye-ról: (Gyöngyös, 2003. június 28-29.) : |
- Dr. Kovács Ervin
::: Esztergomi Autósport Egyesület
Trabant 601 ERS Gr. A1 |
Újra az élmezőnyben!
A
gyöngyösi futamra új navigátorral érkeztem, történt ugyanis, hogy Örvájn
barátunk kérésének - miszerint egy verseny erejéig szeretne beülni mellém
navigátorként - eleget tettünk, illetve Hege hozta meg a nagy áldozatott,
azzal, hogy átengedte a helyét.
Így indultunk el Ervin barátom első versenyére.
Első próbatétel: pályabejárás, itiner írás.
Első körben általában utcai autóval szoktam feldiktálni a pályát, ez így
volt most is csak nem a legmegfelelőbb típus választottuk erre a célra,
nem kis meglepetést okozva ezzel a sportbíróknak. Szóval a kispolszki
nem a legjobb edzőautó. :-)
Második körben már a versenyautóval mentünk, a károlytárói gyorsaságin
javítgattuk is az itinert rendesen.
Második próbatétel: Maga a verseny.
1. gyors: Károlytáró-Bagolyirtás
A szakasz eleje nem túl bonyolult egyenesek, lassítók, sima jobb, sima
bal, szóval az elején csak utaztunk,
a lassítók előtt néhol megtáncoltattuk az autót féktávon, de semmi említésreméltó.
Majd következett a buszfordulós rész. Egy kicsit bátran sikerült elkezdeni
és elég munkásra sikerült a befejezés, de ez csak jót tett a hangulatunknak.
Következett a szerpentines rész, ami meglehetősen kavicsos, csúszós talajú
volt. Az ilyen pályákat kedvelem nagyon. Az edzésen egy lassítóval kevesebbet
írtunk fel, illetve találtunk meg, így egy kis meglepetést okozott a lassító
felbukkanása.
A célban örömmel jegyeztük, hogy a 3. időt autóztuk.
2. gyors: Gyöngyöspata-Gyöngyöstarján
A
pálya egy szőlőhegyen volt kijelölve, elég rövid és nem túlságosan bonyolult
vonalvezetéssel. Gyakorlatilag kaland nélkül sikerült ismét a 3. időt
futni.
3. gyors: Károlytáró-Bagolyirtás
Az előző köri jó teljesítményünk hatására, nagy kedvel versenyeztünk.
Megpróbáltunk gyorsulni, ami sikerült is. Ismét 3. idővel, de már szorosabb
különbséggel.
Ervin barátom nagyon belejött a navigálásba, hiba nélkül diktálta az itinert.
Ennek tudatában, kezdett egy kicsit feloldódni. Elhatároztuk, hogy a 3.
helyet kibéreljük magunknak.
4.
gyors: Gyöngyöspata-Gyöngyöstarján Mondanom sem kell ismét 3. idővel értünk
célba. Egy kis kalandunk azért volt.
Felmentünk a hegyre és amikor leértünk a völgybe egy Bal 2-es kanyarban
nem merten lemenni a padkára, mert az előző körben nagyon odavertük a
kipufogó rendszert, így úton próbáltam fordulni, de a felhordott por és
föld hatására olyan szépen elment a hátulja, hogy igencsak meg kellett
küzdeni az autóval, hogy újra visszaálljunk a kívánt irányba. Remélem
a nézők is jól szórakoztak, mert Mi nagyon. Mindig is szerettem keresztben
autózni.
5. gyors: Károlytáró-Bagolyirtás
Utolsó
kör. Mindenképpen szerettük volna megtartani a 3. helyezésünket. Sajnos
elég nagy volt a lemaradásunk, így nem kockáztattunk. Ennek ellenére mint
szinte az összes versenyünkön most sikerült a leggyorsabban teljesíteni
a pályát, már magunkhoz képest, természetesen a 3. idővel.
6. gyors: Gyöngyöspata-Gyöngyöstarján Utolsó gyors. Magam sem hittem el, de a rajtban olyan izgatott voltam,
talán, mert idén még nem állhattunk fel a dobogóra és ott volt a lehetőség,
hogy újra felálljunk rá.
A végére ezen a gyorson is javítottunk a saját időnkön és újból 3. időt
autóztunk a kategóriánkban, így hát a végeredmény sem lehetett más.
A célban nagyon örültünk a sikernek!
Hihetettlen jó volt ez a hétvége minden szempontból, ez volt az idei legjobb
és legélvezetesebb versenyünk.
Köszönjük a biztatást, támogatást, szurkolást!
Külön köszönet a szervizcsapatnak Viktornak és Hofinak, valamint szponzorainknak!
Nélkülük nem sikerült volna! Köszönjük!!!
www.rallyalbum.hu
Támogatóink:
|