Beszámoló a Champion-Valvoline Esztergom Rallye-ról: |
- Szolnoki Krisztián :::
Esztergomi Autósport Egyesület
Trabant 601 Gr. A4 |
Idei második versenyünkön az Esztergom Rally-n
szerettünk volna elindulni, másodosztály előfutó autójaként.
Ezt a lehetőséget meg is kaptuk a rendezőségtől és a 000-ás rajtszámot kaptuk,
ami azt jelentette, hogy elsőként állhatunk rajthoz.
Sajnos a szombati rajtnál már nem tudtunk elindulni, amiért szeretnék elnézést
kérni a rendezőségtől, azoktól akik számítottak ránk a pályák szélén,
és nem utolsó sorban támogatóimtól.
Mi is történt tulajdonképpen?
Mivel az idei első versenyünkön kölcsön autóval mentünk, így a saját autónkon
sikerült befejezni a felújításokat, a verseny előtt.
Az autó teljesen át lett nézve, kilakatoltuk a hibákat, repedéseket, a még
több cső került az autóba, ami egyrészt a saját biztonságunkat, másrészt az
autó masszívabbá tételét szolgálja. Friss fényt kapott, ami nem jelent alapdesign
változtatást, tehát maradt kék-sárga az autó. Viszont a további design megváltozott,
mármint ami a matricás dekorációt illeti. Szerintem nagyon jó lett, de lehet
hogy Én részrehajló vagyok. További újítások, kidobáltam belőle a régi vezetékeket
és teljesen új vezetékkötegeket kapott az autó, másik "műszerfal"
került be, már ha lehet a Trabinál műszerfalról beszélni. A motor is ismét
fel lett frissítve és sikerült egy ötös váltót is szerezni a versenyre. (Köszi
Zsolti!)
Megpróbáltunk mindent kicserélni, hogy a versenyen a lehető legkevesebb technikai
problémánk legyen, sajnos ez lett a vesztünk, ugyanis mint utólag kiderült
az egyik új gyújtótrafó zárlatos volt és beindítás után 5-10 perccel a motor
megállt. Megnéztük van-e szikra. Nem volt csak az egyik hengernél. Új gyertyát
bele, de még így sem ment. Na akkor következett a sok próbálkozás. Trafókat
felcseréltük, de még mindig csak az egyikben van szikra. Alaplap csere, de
semmi változás, sőt a végén már egyik hengerben sem volt szikra. Sajnos mindezek
a problémák csak a verseny előtti csütörtökön jöttek elő. Arra a következtetésre
jutottunk hogy valószínűleg a Fekete dobozunk mondta fel a szolgálatot (gyújtás
elektronika). Másnapra Hámor Iván barátomtól sikerült szerezni másik két fekete
dobozt. Ez már közvetlenül a verseny előtti pénteken volt. Betettük az újat
és gyönyörű szépen ment a motor. Na minden rendben, gondoltuk.
Elkészült pénteken az autó új designja is.(Köszi Szabi és Patrik!)
Elmentünk a versenyirodára és befizettük a nevezési díjunkat valamint a másnapi
Park-Fermébe való beállást és a rajtidőnket beszéltük meg.
Visszamentünk, hogy az autót már a következő napi első gyorsaságira (Strázsahegyre)
felkészítsük, kerékcsere, üzemanyag tankolás, ilyesmi.
És megint elkezdődtek a gondok, az autó sehogyan sem akart beindulni, a jelenség
kísértetiesen hasonlított a csütörtöki esethez, mi több ugyanaz történt. Még
egy fekete doboznak annyi. Kicseréltük a trafókat és bekötöttük az utolsó
fekete dobozt is. Ez is 3 km-en belül megadta magát.
Teljesen tanácstalanok voltunk hogy mitől száll el a gyújtásunk. Más megoldás
nem lévén, a mechanikus gyújtást szereltük az autóba, amivel ez az autó még
soha nem ment és igazából nem is voltunk túl járatosak a megszakítós gyújtás
terén. Hosszas próbálkozás után végre megint ment az autó, igaz nem úgy ahogy
azt szerettük volna, egy kicsit gyengécske volt. De ez sem tartott sokáig,
ismét megállt. Elolvadt az egyik megszakító. Csere és megint megy az autó,
de megint nem sokáig. Már mindenki nagyon ideges és fáradt volt, ráadásul
már éjfél is elmúlt és a szervizt ahol szereltünk csak miattunk nem zárták
még be. (Gran-Mobil Kft. Köszönjük!) Autóba megint belemerülni, de most csodák
csodája nem a gyújtásnál volt a hiba. Az egyik hengerfejből kiolvadt a gyertya,
illetve a persely olvadt meg és kiszállt a gyertyával együtt. Hengerfejcsere
következett. Az autó megint megy, most már semmi nem állíthat meg minket.
Egy-két próbakör és hihetetlen de egy újabb probléma jelentkezett. Kiéget
a hengerfej tömítés és megnyúltak a hengerfej csavarok. Menetfúrás és új hengercsavarok
beragasztása következett. Az autó megint saját lábán száguld. Egy-két kör
és minden rendben. Igaz addigra már a fél város felébredt az állandó próbautak
hatására. Az következő próbakörben az autó olyan hangokat adott ki magából,
hogy már éreztem itt a vég. Mindez hajnali fél 4-kor történt. A következő
és utolsó hiba az volt hogy kiolvadt a dugattyúnk egy szép nagy lyuk lett
rajta, ami valószínűleg a gyújtásnak és a nem megfelelő üzemanyag ellátásnak
köszönhető. Ekkor teljesen kész volt a csapatunk. Összepakoltunk és feladtunk
mindent. Reggel 6-kor telefonáltam a rendezőknek, hogy sajnos nem tudunk rajthoz
állni. Nagyon sajnáltam a dolgot és körülbelül három-négy napig még nem is
tudtam magamhoz térni, úgy le voltam törve. De most már rendbejöttem.
Köszönöm mindazoknak akik kitartottak mellettem és most is kitartanak!
Köszi srácok!: Szaby, P.Zsolti, Iván, Gabi, Sz.Anti, Kriszti, L.Szabi, E.Zsolt,
Patrik, Tomi.
A vasvári Rallye Túra versenyt sajnos ki hagyjuk,
de a miskolci versenyen ott leszünk.
Mindenkinek jó versenyzést, illetve jó szurkolást kívánok!
Lőkös
Attila (Atyó) www.rallyalbum.hu
Támogatóink:
Royal
Söröző
|
|
|